NEOM - SODOMA A EGYPT, MĚSTO ANTIKRISTA?

24.11.2020 14:19

NEOM - Sodoma a Egypt, město Antikrista?

Jedna sestra mne svým příspěvkem donutila popřemýšlet o souvislostech s chystanou výstavbou futuristického města Neom, nevídaného megaprojektu pod taktovkou Saudské Arábie. Shrňme si pár poznatků o tomto podivném městě a pokusme se nalézt nějaké souvislosti s texty Písem. Budeme se snažit být jako malé děti, oprostit se od tradičních výkladů a nauk. Vynasnažíme se bez předsudků posoudit možnost, zda je město Neom oním Velkým Městem, o kterém písmo hovoří na mnoha místech.

Na oficiálních stránkách města (zde: https://www.neom.com/en-us/#what-is-neom) se dozvídáme zajímavé informace: mezinárodní obyvatelé budou žít v míru a bezpečí, bude využívána „čistá energie“, dojde k úpravě počasí na vlídných 30°C, v poušti vytvoří „udržitelné zemědělství“, poručí větru a dešti, budou zde platit nové zákony příznivé pro společnost, bude domem největších světových mozků, slibují rapidní růst moderních technologií, vyřešení největších problémů světa, auta budou omezena, přírodní zdroje budou využívány  moudře, a mnoho dalšího.

O Neomu kdosi řekl, že jde o „největší a nejvelkolepější lidské dílo od dob Bábelské věže! Město, na první pohled plné neuvěřitelných technologií a vylepšených nadlidí (roz. bohů)“! Ano, přesně po vzoru Bábelské věže, kdy význam slova bábel, původně AV-EL, znamená doslova „staňme se bohy“. Podle historických pramenů měla Bábelská věž skutečně sloužit jako „brána k božství“.

Otevření Neomu je podle oficiálních zdrojů plánované k významnému, pro elity doslova mysterióznímu, roku 2030 (např. závazná Agenda 2030). Významnému tedy ne pro nás, ale pro světovládce této tmy. „Velkolepé město“ má být 33x větší než současný babylon New York, oficiálně 35x větší než Singapur. Hovoříme o městě s 210 až 600miliony obyvatel a rozloze 26tis km2, avšak tušíme, že záměrem projektantů je daleko rozsáhlejší plocha. Ležet má oficiálně v Saudské Arábii, neoficiálně zaujme pozici od Sodomy po Egypt.

Už tyto informace musí donutit ty, co trošku znají Písmo, se zastavit a popřemýšlet. Nalezneme zde mnoho velkohubých prohlášení a souvislostí. Jednou z nejdůležitějších je, že Neom bude ležet v místě přesvaté KRÁSNÉ hory SINAJ.

Sinaj, okrasa Araby, skutečná hora pravého Boha

O tom, že skutečná hora pravého Boha SINAJ je skrývaná a nepřístupná hora Jebel el LawzSaudské Arábii pojednává například tento dokumentární pořad: https://www.youtube.com/watch?v=wdlmBVtFFqU. Nám ale bude jako důkazní materiál stačit Písmo. Apoštol Pavel jasně uvádí umístění hory Sinaj v Arábii. (Gal 4:25) Pavel ji dále připodobňuje k Hagar a přeneseně k jejímu synu Išmaelovi a jeho potomkům…

Dále v Písmu nacházíme polohu hory – v blízkosti Midiánu. Vzpomeňte, jak tchán Mojžíše, velekněz pravého Boha, Jetro z Midiánu, přišel se svou dcerou Cipory (Romové snadno přeloží) a dvěma vnuky na kontrolu izraelského tábora pod Sinajem – přesněji tábor byl v Refidim, který ležel velmi blízko, necelý den cesty pro milionový izraelský zástup. (2Moj 19:1,2) Dále ze souvislostí zjišťujeme, že svatá hora CHOREB, kde se Bůh zjevil Mojžíši v hořícím keři, ležela rovněž v pustině SINAJ. Dokonce možná byla s horou SINAJ totožná. (2Moj 17:6, 2Moj 3:1-5) Vzpomeňte na Eliáše, který 40 dní a nocí cestoval právě k CHOREBU. (1Král 19kap) Mám zato, že celé pohoří a pustina se nazývala Sinaj a ona svatá hora, kde se Mojžíš dvakrát setkal s Bohem a později i Eliáš, se jmenovala Choreb.

Proč o tom všem píšu? Území Midiánu neleželo na dnešním takzvaném Sinajském poloostrově, ale naopak v Arábii v těsné blízkosti hory Jebel el Lawz, skutečného Sinaje! Právě tam Mojžíš žil a pásl stáda bravu svého tchána, právě tam se mu zjevil Bůh Jahve, a právě tam se měl vrátit s Izraelským lidem a uctívat pravého Boha, a právě tam měl znovu vystoupit, na tu samou horu, a setkat se podruhé s Bohem, kde obdržel kamenné desky. A právě tam ho přišel navštívit Jetro, neboť žil velmi blízko v Midiánu… (https://en.wikipedia.org/wiki/Midian)

Kdo chce věřit světu a lidské tradici, ať věří, ale pro nás ostatní je Jebel el Lawz skutečnou horou Sinaj.

Midián byl synem Abrahama, území jeho potomků leželo v dnešní Saudské Arábii. Nevíme proč, ale Midianité byli rovněž v písmu zaměňováni a nazýváni podle prvního Abrahamova syna Išmaela (1Moj 37:28,36, 1Mo 39:1) Obývali totiž stejná území – Arábii. To nám dokazuje i území Kedarležící ve stejné lokalitě. Kedar byl jedním z 12 Ismaelových synů. (1Moj 25 13) A právě Išmael byl Pavlem přirovnán k hoře Sinaj. Pavel dobře věděl, že tato hora leží v Arábii!

Ještě si dovolím malou vsuvku, která na první pohled s tématem nesouvisí, později si ukážeme, jak moc je důležitá. Slíbené dva svědky symbolizují Mojžíš a Eliáš, a právě tito dva se setkali s Bohem „tváří v tvář“ na svaté, přesvaté hoře Choreb-Sinaj. (2Moj 3:5) 

Pořád se tedy motáme kolem území Saudské Arábie, území neizraelských potomků Abrahama, Arabů, a kolem hory Sinaj. A právě zde, na místě nejsvětějším chtějí vystavět město Neom!

Pojďme hledat další souvislosti, dáli Pán nalezneme další.

Araba, Sodoma a Egypt

Ve spojitosti s tímto územím písmo hovoří o jakési Arabě. Jenže území Araba leželo někde od Mrtvého moře po Akkabský záliv. (5Mo 3:17; 5Mo 4:49, Joz 3:16; Joz 11:16; Jer 52:7; 2Kr 14:25) Mrtvé moře je spojováno s územím Sodomy a Gomory. Jak již jsem psal město Neom má zaujímat území od skutečné pustiny Sinaj v Saudské Arábii po Egypt. A právě toto území písmo nazývá Araba. Co mě na tom tak zaujalo? Podle Janova zjeveni jedenácté kapitoly, dva svědkové symbolizováni Mojžíšem a Eliášem, kteří se na hoře Sinaj setkali s Bohem, jsou zabiti divokou šelmou z propasti, a teď pozor, na ulici, či náměstí VELKÉHO MĚSTA, které se obrazně nazývá SODOMA A EGYPT, kde byl také zabit jejich Pán! Jasně, tradiční výklad říká, že ono velké město je Jeruzalém, tam předci byl zabit Ježíš Kristus, ALE…, nevěřím tradičním výkladům, ty se ještě nikdy nenaplnily.

Co když území Neomu skutečně povede od Saudské Arábie po Egypt, ale přes území Izraele? Co když částí Neomu bude i Jeruzalém? Stát Izrael si velmi rád hraje na technologickou velmoc, milují prvenství v technickém „pokroku“, pochybuji, že si nechají ujít mnohamiliardový megabyznys, jakým je projekt Neom. Zrovna dnes, 23. 11.2020 proběhla „historicky významná“ schůzka Izraele a Saudské Arábie, kdy se z nepřátel stávají „spojenci“.  (https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/netanjahu-priletel-za-saudskym-princem/r~8d81efb42d7311eb9d74ac1f6b220ee8/)

A napadají mne další souvislosti: Co když úsilí současného prezidenta USA (zvláště agendy za ním) o vyhlášení „míru a bezpečí“ pro Izrael se nakonec bude týkat nějakého kompromisu mezi Islámem a Judaismem? Neříká snad písmo, že si Antikrist vytvoří své náboženství, že nebude brát v patrnost Boha svých otců. (Da 11:37) A to nás přivádí k další myšlence. Antikrist má podle některých vycházet z Izraelitů. Vlastně Izrael v současnosti očekává příchod svého mesiáše, není to nic jiného než očekávání příchodu Antikrista. Teď už si snad dokážete představit Neom spojený s Jeruzalémem. Antikrist bude vládcem, jak Neomu, tak Jeruzaléma. (2Tes 2:4)

OKRASA, nádherná země

Písmo na několika místech uvádí, že Antikrist přijde od Okrasy či Nádherné země (např. Dan 11kap). Dokonce rozestaví své stany mezi horou Okrasy a velkým mořem. (Da 11:45)

Postaví také svůj hlavní stan mezi moři a horou Ozdoby svatosti“ (Da 11:45 EP)

Až se mi chce napsat, omlouvám se, „a do háje“! Ekumenický překlad je naprosto výstižný! Hlavní stan je město, ze kterého bude Antikrist vládnout! Teď jde jen o to, co je onou horou Okrasy? Je to Sion v Jeruzalémě? Opravdu?

Několik málo veršů před tímto textem je totiž zmínka o Okrase, Nádherné zemi, ze které však z ruky ničemy uniknou „Moab, Edom a zbytky Amonových synů.“ (Dan 11:41) Avšak tyto národy nejsou částí Izraele! Jejich území ležela právě ve zmíněné Arabě. (https://www.bibleodyssey.org/en/tools/map-gallery/m/map-Moab ) Nelze tedy s jistotou tvrdit, že pouze Izrael je onou Okrasou a já mám takový pocit, že onou Okrasou, Nádhernou svatou horou, je myšlena hora SINAJ v Arábii, kde se chystá výstavba hlavního stanu Antikrista. Pokud je to málo, tak další verš říká jasně, že EGYPT tažení v Okrase neunikne. Egypt tedy také patří do území OKRASY!

Šeba a Denan

„Šeba, Dedan, kupci z Taršíše a všichni jeho mladí lvi ti řeknou: „To jsi přišel plenit? To jsi shromáždil své oddíly, abys kořistil? Aby sis vzal zlato a stříbro, aby ses zmocnil stád a zboží, aby sis odnesl ohromnou kořist?“ (Ez 38kap)

V podobné spojitosti hovoří písmo o potomcích Abrahama. Kdo jsou Šeba a Dedan, kteří oslovují Goga z Magogu při příchodu na Izraelské hory a lid, který žije v bezpečí a bez závor? (to nelze tvrdit o dnešním Izraeli, nejstřeženějším místě světa!)

Šeba i Dedan byli vnuky Abrahama, jejichž potomci se usadili – ano opět – na území Saudské Arábie. Také se vám zdá, že všichni neizraelští potomci Abrahama skončili v Arábii?  Písmo to dokonce dosvědčuje: „Synům vedlejších žen pak Abrahám dal dary a odeslal je ještě za svého života daleko od svého syna Izáka na východ, do východních zemí“. (1Mo 25:6) Vidím tu jasnou paralelu mezi zmiňovaným územím a Šebou a Dedanem. Tito dva jsou potomky Abrahama, tak jako i dnešní Arabové. Oba jsou ze Saudské Arábie a jejich území má v oné době příchodu Goga a Magoga, co do činění s Izraelem…

Gog přichází ze severu, aby se zmocnil zlata, stříbra a ohromné kořisti… Poté ho sám Bůh zničí. Co mi to jen připomíná? Dalších pár souvislostí. Nejprve onoho krále severu z Daniela jedenácté kapitoly, který přichází do Okrasy a postaví zde své stany či dokonce hlavní stan a poté je zničen – není mu pomoci. I on „bude mít ve své moci poklady zlata a stříbra a všechny vzácnosti Egypta.“ (Da 11:43). To už je celkem dost souvislostí. Je tu ale další, neméně zajímavá…

Velké město Harmagedon

Shromáždil je na místě hebrejsky nazývaném Harmagedon… A to Velké město se rozpadlo na tři části a města národů se zhroutila; i na velký Babylon si Bůh vzpomenul a dal mu číši, v níž kypí víno jeho hněvu“ (Zj 16:16-19)

Než začnu dalšími „co když“ musím připomenout, že to, co zde píšu nejsou výklady písem, ale jen možné souvislosti. Nic netvrdím, jen sepisuji myšlenky – nahlas přemýšlím.

Tradiční výklad říká, že Armagedon je místo poslední bitvy nacházející se ve stejnojmenné lokalitě, Har-Meggido, tedy hory Meggido v Izraeli. Jenže v pisatelé písma velmi často používali hebrejská slova pro jakési přiblížení situace. Tak například již zmíněný Bábel, Babylón, původně neznamenal hebrejské „zmatení“ či „blábol“, ale „bránu či cestu k Božství“, pisatel přesto v Genesis 11:9 uvádí, že Bábel znamená zmatek. Tak ano, možná toto slovo později přešlo do hebrejštiny pod tímto významem, ale původní význam byl jiný. Dobrá, nepřesvědčilo vás to. A co další slovo, třeba Gehenna – ohnivé jezero. V novém zákoně, a i knize Zjevení, je Gehenna používaná jako symbol ohnivého jezera, pekla. Tam kde čtete peklo, nebo ohnivé jezero je v originále Gehenna. Toto označení vychází z názvu údolí Hinnom (https://cs.wikipedia.org/wiki/Gehenna ). Pokud uplatním stejného klíče jako v případě Har-Meggido, žádné ohnivé jezero není, jedná se pouze o údolí Hinnom v Izraeli, kam bude nakonec uvržen ďábel... Nesmysl, v tomto případě jde o symbol, aby Izraelitům přiblížil jeho význam. Myslím, že naprosto stejné je to s Har-Meggido (Armagedonem) jedná se o symbol, který by nám měl osvětlit význam (a pouze Romové pravý význam slova snadno pochopí, neboť si ho snadno přeloží). Podobné názvy použité v knize Zjevení přibližující význam, ale ne myšlené doslovně, jsou například Tartaros – oblast kdesi ve Španělsku, Abadon, Appolyon, atd.

Vraťme se k citovanému textu. Pokud vezmu zmíněnou pasáž a nebudu řešit tradiční výklady, oprostím se od toho, co jsem kde slyšel, byl jsem někým vyučen, jasně uvidím, že:

Lidstvo je shromážděno na místo - hebrejsky zvané „har medžido“, kde se Bůh projeví jako Živý, a to místo je tím velikým městem. Shromáždil je na místěa to Velké město se rozpadlo na tři části, i na velký Babylon si Bůh vzpomenul a dal mu číši, v níž kypí víno jeho hněvu“ (Zj 16:16-19)

Tak ještě jednou: shromáždil je na jedno místo, a TO velké město se rozpadlo!

Jedná se tedy o místo, to konkrétní velké město. Řecko-český slovník prof. Tichého uvádí k onomu velkému městu možné varianty překladů: velký; obrovský, značný; dospělý; významný; velkolepý, podivuhodný; vychloubačný, nabubřelý (G3173).

Z kontextu vidíme, že „z úst draka a z úst šelmy a z úst falešného proroka vycházet tři nečisté duchy“, „aby je shromáždili k boji ve veliký den Boha, Všemohoucího.“ Takže tu máme ničemné přímo démonské tlaky na vytvoření jakéhosi VELKÉHO MĚSTA, které bude schopno pojmou ohromné množství lidí, to dnes splňuje NEOM. Na tom samém území, poblíž hory Sinaj, bojují dva svědkové proti Šelmě z propasti a jsou zde nakonec zabiti. Neustále se točíme kolem situace, kdy jakési vystavění „hlavního stanu - Velkého města“ posledního světovládce v místě Okrasy, bude také poslední bitvou Boha všemohoucího v tomto světě. Už nám to dosvědčují tři proroci, Daniel, Ezechiel a Jan. Jistě najdete i další.

Všimněte si, že ono ve velikém městě „Sodoma a Egypt“ po vzkříšení dvou svědků – tedy po zásahu Boha do situace, jinými slovy „po prokázání, že je živý“ – dochází k velmi podobnému obrovskému zemětřesení, kdy desetina města padla. I když se to na první pohled nezdá, nejedná se o jednu a tu samou situaci? Totiž, jak uvádím na mnoha místech, celé tvorstvo sténá a dychtivě pracuje k porodu těch dvou Božích synů, na které se čeká a až ti dva budou obětováni, Bůh zasáhne. Bude dosvědčeno.

„A když dokončí své svědectví, bude s nimi bojovat šelma, která vystupuje z bezedné propasti, přemůže je a zabije. A jejich mrtvá těla budou ležet na náměstí toho velikého města, které se duchovně nazývá Sodoma a Egypt, kde byl také ukřižován jejich Pán.

Ale po třech a půl dnech do nich vstoupil duch života z Boha, postavili se na nohy a na ty, kteří na ně hleděli, padl veliký strach. Tu uslyšeli mocný hlas z nebe, který jim řekl: „Vystupte sem!“ A vystoupili v oblaku do nebe a jejich nepřátelé je pozorovali. V tu hodinu nastalo veliké zemětřesení, desetina toho města se zřítila a v zemětřesení bylo zabito sedm tisíc lidí. Ostatní se vyděsili a vzdali slávu nebeskému Bohu.

Druhé ‚běda‘ pominulo; hle, třetí ‚běda‘ rychle přichází. Zatroubil sedmý anděl. A v nebi se ozvaly mocné hlasy, které říkaly: „Království světa se stalo královstvím našeho Pána a jeho Krista, a bude kralovat na věky věků.“ (Zj 11kap)

 

„I shromáždil je na místo, zvané hebrejsky Harmagedon. Sedmý anděl vylil svou misku na ovzduší, a ze svatyně od trůnu vyšel mocný hlas, který řekl: „Stalo se!“ A nastaly blesky, hlasy a hromy, a nastalo veliké zemětřesení, jaké nebylo, co je člověk na zemi; tak veliké a silné bylo to zemětřesení. A to veliké město se roztrhlo na tři díly a města národů se zřítila…Veliké kroupy jako závaží padaly z nebe na lidi; a lidé prokleli Boha pro tu ránu krupobití, protože ta rána byla velmi veliká.“ (Zj 16kap)

Nelekejte se rozdílu, že jeden text uvádí, že obyvatelé města Boha prokleli a jiní mu vzdali slávu, lze to vysvětlit mnoha způsoby. Přemýšlejte.

Velký Babylón

V souvislosti s Velkým městem je uveden i Velký Babylón. A také hned další kapitola, sedmnáctá, pojednává o tomto VELKÉM městě Velkém Babylóně:

„A ta žena, kterou jsi viděl, je veliké město, které má královskou moc nad králi země“ (Zj 17:18)

Znovu se pokusíme oprostit od tradičních výkladů a nauk, které tvrdí, že Velkým Babylónem je Římsko-katolická církev, či veškerá světová náboženství a podobně. Chceme rozvádět myšlenky, ne tvořit nové nauky a tradice. Pokud se oprostíme, snadno rozšíříme své hranice poznání. V tuto chvíli je jedno zda mám pravdu já nebo jiný výklad. Do posledního dne nelze s jistotou tvrdit, kdo má pravdu. Pravdou je pouze Kristus a ten ví, kdo mu patří. My jen přemýšlíme. Přesně podle Pavlových slov „Duch zkoumá vše…“ (1Kor 2:10) Zkoumejme a přemýšlejme, třeba tuto teorii nakonec zavrhneme, přesto nás může osvobodit od zbytečných dogmat.

Oproštěni od tradičních výkladů vidíme, že Velký Babylón je Velkým městem a co je velmi zvláštní „má moc nad králi země“. Ve spojitosti s rozváděnými myšlenkami jsme se již dotkli toho, že NEOM by mohl být hlavním městem Antikrista. I Daniel podle Ekumenického překladu potvrzuje, že onen Seveřan postaví svůj hlavní stan v těchto místech.  Pokud skutečně bude NEOM hlavním centrem světové říše Antikrista, pak tato pasáž jednoduše sedí.

Z kontextu sedmnácté a osmnácté kapitoly zjevení (citace z EP níže) oproštěním od tradičních výkladů jasně vyplývá, že:

  • Velké město Babylón souvisí s pustinou – v pustině má být vystavěno město Neom
  • Velký Babylón zabíjí svaté - to sice lze říci o ŘKC, avšak prorok Daniel ve spojitosti s deseti králi uvádí, že král, který vzejde z deseti, Antikrist, nedá pokoj svatým nejvyššího a ti mu budou vydání do rukou (Da 7:25). Takže tím, koho písmo myslí, není ŘKC, ale Antikrist – ten bude zabíjet svaté a oni mu dokonce budou vydáni do ruky. I ve Zjevení vidíme naprosto stejný obraz – svatí jsou vydáni Antikristu (Zj 13:10, 15). A tento nabubřelý Ničemník bude vládnou ze svého hlavního stanu, velkého města.
  • Velký Babylon může za krev Ježíšových svědků - co je ale ještě větším důkazem nacházíme právě teprve zde – Velký Babylón bude zpitý krví Ježíšových svědků – a ti jsou DVA. Dva svědkové umírají na velké ulici, či náměstí Velkého města zvaného Sodoma a Egypt. To jsou ale náhody, nebo souvislosti?
  • Vidíme také, že oněch deset králů a šelma bojují s Ježíšem, to znamená zůstávají tu stejně jako Danielův Král severu a Ezechielův Gog z Magogu do posledního času – do poslední „jedenácté“ hodiny. Hodiny hněvu. I Velký babylón je zničen v „jedné hodině“.
  • Velký Babylón je také veledůležitým námořním uzlem a obchodním centrem – přesně tím se chlubí i Neom, který to přímo na svých stránkách uvádí. Rovněž uvádí, že bude dostupný do 4hodin z celého světa, má také být veledůležitých obchodním centrem. Jen jeho výstavbou mnoho obchodníků neuvěřitelně zbohatne. Osmnáctá kapitola je plná truchlících obchodníků a všech námořníků! To nelze tvrdit o ŘKC.
  • Další zajímavostí je vyjmenování zboží, které po zničení Smilnice nebude dostupné: náklady zlata a stříbra, drahokamů a perel, kmentu, purpuru, hedvábí a šarlatu, všechny druhy vonného dřeva a veškeré předměty ze slonoviny a všeliké předměty ze vzácného dřeva, mědi, železa a mramoru, skořici, indické koření, voňavky, mast a kadidlo, víno a olej, mouku a obilí, dobytčata a ovce, koně a vozy, otroky i lidské duše“. Nehovořili jsme už o něčem podobném? Gog ze severu a král severu přichází pro naprosto stejné bohatství…

 „Tu přišel jeden ze sedmi andělů, kteří měli těch sedm misek, a promluvil se mnou: „Pojď, ukážu ti soud nad tou velikou smilnicí, která sedí na mnohých vodách, se kterou smilnili králové země a vínem jejího smilstva se opili obyvatelé země.“ A odnesl mne v Duchu do pustiny. Tu jsem uviděl ženu, sedící na šelmě šarlatové barvy, plné rouhavých jmen, mající sedm hlav a deset rohů. 4Ta žena byla oděna purpurem a šarlatem a ozdobena zlatem, drahými kameny a perlami; ve své ruce měla zlatou číši plnou ohavností a nečistot svého smilstva a na svém čele měla napsané jméno: ‚Tajemství, Babylon, ten veliký, matka smilnic a ohavností země.‘ Uviděl jsem tu ženu zpitou krví svatých a krví Ježíšových svědků. Velice jsem užasl, když jsem ji uviděl. Anděl mi řekl: „Proč jsi užasl? Já ti řeknu tajemství té ženy a šelmy, která ji nese a má sedm hlav a deset rohů. Šelma, kterou jsi viděl, byla a není; má vystoupit z bezedné propasti a jít do záhuby; a ti, kdo bydlí na zemi a jejich jméno není zapsáno od založení světa v knize života, užasnou, až uvidí, že ta šelma byla a není, a opět přijde. Zde je třeba mysli, která má moudrost: Těch sedm hlav je sedm hor, na nichž ta žena sedí. A je sedm králů: pět jich padlo, jeden je, další ještě nepřišel; a až přijde, musí zůstat jen nakrátko. A šelma, která byla a není, je tím osmým; je z těch sedmi a jde do záhuby. Těch deset rohů, které jsi viděl, je deset králů, kteří královskou moc ještě nepřijali, ale pravomoc jako králové mají přijmout na jednu hodinu spolu s šelmou. 13Ti budou mít stejný úmysl a svou sílu a moc dají šelmě. Ti budou válčit s Beránkem, ale Beránek je přemůže, protože je Pán pánů a Král králů, a ti, kteří jsou s ním, jsou povolaní, vyvolení a věrní.“ Ještě mi řekl: „Vody, které jsi viděl, kde ta smilnice sedí, jsou lidé a zástupy, národy a jazyky. Těch deset rohů, které jsi viděl, i ta šelma budou nenávidět smilnici a učiní ji zpustlou a nahou, budou jíst její maso a spálí ji v ohni. Neboť Bůh dal do jejich srdcí, aby uskutečnili jeho úmysl, jednali jednomyslně a dali šelmě svou královskou moc, dokud nebudou dokonána Boží slova. A ta žena, kterou jsi viděl, je veliké město, které má královskou moc nad králi země.“ (Zj 17kap)

„Potom jsem uviděl jiného anděla sestupovat z nebe: měl velikou pravomoc a země byla ozářena jeho slávou. Zvolal mocným hlasem: „Padl, padl veliký Babylon a stal se příbytkem démonů, vězením všech nečistých duchů a vězením každého nečistého a nenáviděného ptáka; neboť z vášnivého vína jejího smilstva pily všechny národy, i králové země s ní smilnili a obchodníci země zbohatli z moci jejího zhýralého přepychu.“ Tu jsem uslyšel jiný hlas z nebe, který říkal: „Vyjděte z ní, můj lide, abyste neměli účast na jejích hříších a nedostali z jejích ran. Neboť její hříchy dosáhly až k nebi a Bůh se rozpomenul na bezpráví, které činila. Odplaťte jí, jako i ona odplatila vám; a odplaťte jí dvojnásobně podle jejích skutků! Do číše, kterou namíchala, namíchejte jí dvojnásob; nakolik oslavila sebe a užila hýření, tolik jí dejte trýzně a žalu. Neboť si ve svém srdci říká: ‚Jsem královna, nejsem vdova a jistě mne nepotká žal.‘ Proto v jednom dni přijdou její rány: smrt, žal a hlad, a bude spálena ohněm. Protože silný je Pán Bůh, který ji soudí.“ I budou nad ní plakat a bít se v prsa králové země, kteří s ní smilnili a hýřili, až uvidí dým z jejího požáru. Z hrůzy nad její trýzní budou stát zdaleka a budou říkat: „Běda, běda, ty veliké město Babylone, ty mocné město, neboť v jedné hodině přišel tvůj soud.“ A obchodníci země nad ní pláčou a truchlí, protože už nikdo nekoupí jejich zboží: náklady zlata a stříbra, drahokamů a perel, kmentu, purpuru, hedvábí a šarlatu, všechny druhy vonného dřeva a veškeré předměty ze slonoviny a všeliké předměty ze vzácného dřeva, mědi, železa a mramoru, 13skořici, indické koření, voňavky, mast a kadidlo, víno a olej, mouku a obilí, dobytčata a ovce, koně a vozy, otroky i lidské duše. „Ovoce, po kterém toužila tvá duše, od tebe odešlo, všechen lesk a nádhera se ti ztratily a lidé je již nikdy více nenaleznou.“ Obchodníci s těmito věcmi, kteří jejím prostřednictvím zbohatli, se ze strachu před její trýzní postaví zdaleka, budou plakat a truchlit a říkat: „Běda, běda, město veliké, kterés bylo oblečeno do kmentu, purpuru a šarlatu, ozdobeno zlatem, drahokamy a perlami, neboť v jedinou hodinu bylo zpustošeno tak veliké bohatství.“ Každý kormidelník, každý, kdo se plaví při pobřeží, námořníci a všichni, kdo pracují na moři, se postavili zdaleka a křičeli, když viděli dým jejího požáru: „Které město je podobno tomu velikému městu?“ A nasypali si prach na hlavu a v pláči a truchlení volali: „Běda, běda, to město veliké, v němž všichni, kdo měli lodě na moři, zbohatli z jeho bohatství, a v jedinou hodinu bylo zpustošeno!“ Raduj se nad ní nebe a svatí, apoštolové i proroci, protože Bůh nad ní vynesl soud za to, jak jednala s vámi. Tu jeden silný anděl zvedl kámen, podobný velkému mlýnskému kameni, hodil jej do moře a řekl: „Takto s prudkostí bude zavržen Babylon, to veliké město, a nikdy více nebude nalezen. Nikdy se již v tobě neozve hlas harfeníků, zpěváků, pištců a trubačů, nikdy už v tobě nebude žádný mistr jakéhokoliv řemesla, nikdo již v tobě neuslyší zvuk mlýnského kamene, nikdy už v tobě nezasvitne světlo lampy, nikdo už v tobě nezaslechne hlas ženicha a nevěsty. Neboť tvoji obchodníci byli velmožové země a tvými kouzly byly svedeny všechny národy. V něm byla nalezena krev proroků a svatých a všech zabitých na zemi.“ (Zj 18kap)

Nakonec, ale deset králů zničí Velký Babylón. Jak to tedy je? Velký Babylón, město Antikrista, ničí ti samí, kteří ho pomohli vytvořit? Netuším, co to znamená. Je více možných vysvětlení. Z kontextu vidíme, že je to Bůh, kdo je k tomu donutí. Něco podobného zažije i Gog z Magogu, taky je Bohem doveden na Izraelské hory, aby padnul.

Co je ale zarážející, opět, po zničení Velkého města Babylónu, je stejně jako ve všech již zmíněných případech prohlášeno, že „ujal se kralování Pán, náš Bůh, ten Všemohoucí“

Haleluja! Záchrana, sláva i moc náleží našemu Bohu, protože pravé a spravedlivé jsou jeho soudy, neboť odsoudil tu velikou smilnici, která zničila zemi svým smilstvem, a potrestal krev svých otroků, která je na jejích rukou. “ 3A řekli podruhé: „Haleluja! Její dým vystupuje na věky věků. “

6A uslyšel jsem jakoby hlas velikého zástupu a jakoby zvuk mnohých vod a jakoby zvuk silných hromů: „Haleluja, ujal se kralování Pán, náš Bůh, ten Všemohoucí.“ (úryvek Zj 19kap)

Ty stejné případy, kdy se po popsaném proroctví Bůh ujímá vlády jsou:

  • Po zničení krále severu
  • Po zničení Goga z Magogu
  • Po zabití dvou svědků Antikristem a po následném zemětřesení Velkého města, kde budou zabiti
  • Po shromáždění lidstva ve Velkém městě zvaném Armagedon
  • Při zničení Velkého města Velký Babylón

Našli jsme jich pět, jistě jich bude více. To přeci nedává smysl. Dává ho v případě, že se na jednu a tu samou věc díváme z jiného úhlu pohledu, a právě tento pocit mám z knihy Zjevení a Daniel. Tyto dvě knihy popisují velmi často velmi podobná proroctví, ale z jiného úhlu pohledu. Avšak i jednotlivá proroctví v knize Zjevení působí, že se jedná o pohledy na jednu a tu samou věc z různého úhlu.

Uvidíme, nic není jisté, dokud se to nezačne dít.

23.-24.11.2020, Milan H.